Lähetä
e-kortti
ETUSIVU VANHEMMILLE LAPSILLE KOTI & KEITTIÖ E-KORTIT

PERHEKERHO KESKUSTELUT - LAPSET


| Vastaa viestiin | LAPSET |

G. Millaiset ulkovaatteet ole ajatellut ostaa lapsillesi?

Saara2 - 11.09.2009 - 15:45

Itse olen ajatellut:
Vauvalle:
http://www.lassie.fi/mallisto

1.5v tytölle:
http://www.reima.fi/fi/mallisto/pico/

liki 3v pojalle:
http://www.reima.fi/fi/mallisto/pico/

5v tytölle:

http://www.lassie.fi/mallisto

Liki 7v tytölle:

http://www.lassie.fi/mallisto (Väriksi vaalenpunainen)

liki 10v kolmosille:

http://www.lassie.fi/mallisto (Vihreänä tai sinisenä)


VASTAUKSET:


nyt - 11.09.2009 - 16:00

kyllä repeän.Onko oikeasti varaa ostaa kaikille lapsille uudet vaatteet?Eikö kannattaisi kierrätää perheen sisällä!?


Suhveli - 11.09.2009 - 16:05

Meillä on jo kesällä hankittu huuto.netistä haalarit isommalle lapselle (tytöltä jää pojalle aina käyttöön edellisvuotiset). Toisena haalarina on aina ollut käytössä Lassien suprafill- haalari, josta saa vuoren irrotettua (käy syksyt/keväät ja talvet), toinen on ollut sitten sellainen kuivankelin asu, johon tarvittaessa on helppo pukea kuravaatteet päälle. Talveksi on vielä molemmille kaksiosainen Lassietec.


poikien äiti - 11.09.2009 - 16:12

No meillä on esikoiselle, 3v, Lassien Supratec-haalari kaapissa odottamassa. Ostettiin viime joulun jälkeen alesta. Kakkoshaalarina naapurilta saatu Reiman haalari.

Kuopukselle, 1v4kk, on Remun haalari ja Reiman haalari kaapissa odottamassa. Kumpikin käytettynä ostettu.

Esikoinen ei koskaan käyttänyt 86cm haalaria, joten ei voitu kierrättää esikon vanhoja. Esikoisen tän talven haalarit jäävät kyllä sitten säästöön pienemmälle, jos vaan ovat ehjiä ja koko sitten sattuu myöhemmin.


adeline - 11.09.2009 - 16:13

nuohan eivät olleet edes vedenpitäviä, ainakaan reiman vaatteet, joten ei kovin hyviä.

meillä vain reimatec vaatteita käytössä.


Saara2 - 11.09.2009 - 16:36

Siis meillä kyllä kierrätetään mutta nyt ostan kaikille uudet haalarit/topa puvut,koska nuo kierrätys vaatteet alkaa olla jo vähän siinä kunnossa että kelpaavat vain ulko leikkeihin...Eli uudet ostan koska on nyt tarpeen.


mimmu88 - 11.09.2009 - 16:54

itse meinaan ostaa reilu vuosikkaalleni lassitecin tai reimanhaalarin. sellaisen mikä pitää tullta ja vettä edes jonkun verran. vielä ei ole tullut vastaan sellaista mikä säväyttäisi.


Kyllitäti - 11.09.2009 - 17:05

Mä en ymmärrä Saara2 sanot, että kierrätysvaatteet kelpaavat vain ulkoleikkeihin. Mihin ihmeeseen sä sitten ostat noita kalliita pukuja, jos et ulkoleikkeihin?


Enni - 11.09.2009 - 18:51

lindexin Bamse-ulkoilupuku. sama puku mikä viime vuonnakin käytössä ja sillä mennään tänä vuonnakin. ostin tarkoituksella reilun takin viime syksynä joten menee edelleen. uudet, isommat housut saan käytettynä. puku on vedenpitävä ja menee säällä kuin säällä. täällä päin talvet eivät ole edes kylmiä joten toppahaalarille käyttöä max.kuukausi niin sen ostan kirpparilta.


tiikeripupu - 11.09.2009 - 19:35

mikä älli ostaa lapselle 100 euron puku kun se kuitenkin revittyy pihalla hajalla eikä kestä tuskin yhtä talvea jo koonkin puolesta..ostan 30 euron haalareita vaikka sitten kolme talven aikana..ei itketä yhtään jos rikki menee tai kulahtaa


Kirsikka666 - 11.09.2009 - 19:41

Mä vannon ReimaTecin nimeen! Maksan mieluusti, jotta pojat pysyvät lämpiminä ja kuivina! Eikä edes kulahda kovin nopsaan!


Tinttarella - 11.09.2009 - 20:59

Minullekkin pisti silmää "kierrätyspuvut ei kelpaa kuin pihaleikkeihin"

Mihin niiden pukujen pitää siten kelvata?! Eikös juuri noissa pihaleikeissä tarvita hyvää ja mukavaa vaatetta jossa lapsi pysyy kuivana ja lämpöisenä.

Meillä pojalla valmiina reimatecin haalari juuri noita pihaleikkejä varten ja kun mennään kyläilemään tai asioille en pue lasta haalariin vaan takkiin ja housuihin (ei toppahousuihin).

Ja itse ostan kalliin puvun vaikka parikertaa vuodessa ennemmin kuin parinkympin puvun jossa lapsi on varsinkin suojalumessa märkä heti kun pääsee pihalle! Eli reimatecciä täälläkin suositaan sekä talvi että välikausi varusteissa


Odelia - 11.09.2009 - 21:08

Meillä nyt neidillä Lennen välikausipuku ts takki ja housut. On äärettömän hyvä. Vesisateellakin vesi vain valuu päältä pois. Mummo oli ostanut sen lahjaksi.

Talveksi ostin tuollaisen Lassien suprafill- haalarin. Vaikuttaa tosi hyvältä. Samalla ostin myös 86cm välikausipuvun, myös Lassie. Molemmat kylläkin Reiman tehtaanmyymälästä, joten talvihaalarikin maksoi vain 24eur.

Koska sain talvihaalarin noin edullisesti, niin ostin uutena. Ja mä myös mielelläni ostan kunnollisen/kalliin haalarin, kun tiedän, että se kestää. En halua, että pikkuinen on heti märkä, kun vähän on loskaa.


Meillä - 11.09.2009 - 21:42

lapset pysyy kuivina halvoissa ja laadukkaissa kierrätyshaalareissa Kun pitää silmänsä auki, niin löytää hyväkuntoisia pukuja pilkkahintaan (100€:n puvun saa alle 20€:lla). Tietenkin jos rahaa on, niin helpommalla pääsee maksamalla kaupassa täyden hinnan.

Eli ei se automaattisesti niin ole, että halvalla ostetuissa puvuissa lapset palelee ja on märkiä


???? - 11.09.2009 - 21:46

Mitenhän ne lapset ovat ennen pärjänneet tavis toppahaalareissa, jotka eivät pitäneet vettä ja mummon kutomissa tupmuissa, joissa ei myöskään vedenhyljintäominaisuuksia?


Tinttarella - 11.09.2009 - 21:46

Minä ainakin tarkoitin kaupassa uutena myytäviä pukuja jotka maksaa parikymppiä...


Kirsikka666 - 11.09.2009 - 22:24

Ööö, mä en ainakaan kirjoittanut, että halvoissa palelis yms...
Neljän lapsen äitinä olen todennut laadukkat(kalliit) puvut parhaimmiksi. Ei niitä tarvitse välttämättä ostaa uutena täyteen hintaan, mein poikien pukujen ovh oli muuten muistaakseni 180 €, ja toki kierrätyspuvutkin ovat hyviä, mutta kun mä haluan molemmille tasavertaiset puvut, niin enpä jaksa alkaa metsästää.
Niin, kyllä mä ainakin muistan, että silloin pienenä aika usein vilu tuli, eli ei sitä ennen tarettukaan, sitten vaan paleltiin siellä ulkona, mutta kun mulla on mahdollisuus lapsilleni tarjota lämpimämpi ja kuivempi ulkoiluelämys, niin toki teen sen!
Ja samaa minäkin tarkoitin, kauppoissa uusina myytäviä halpoja pukuja, kokeiltu on joskus, ja huonoksi todettu.


pupunen - 11.09.2009 - 22:39

Meillä on pojalle reimatec haalari ja neidille reiman kiddo odottamassa kaapissa. Kakkoshaalarit ovat molemmilla lassien. Ostin uutena, mutta yhteishinnaltaan ovat kaikki neljä maksaneet hieman päälle 100€. Suosittelen käymään tehtaanmyymälässä

Ja 80-luvulla on muuten ollut jo reiman haalareita Ainakin minä olen niissä vanhempieni mukaan taaperona temunnut

Mutta, täytyy sanoa, että Seppälän haalarit (sekä vk että toppis) ovat olleet ihan hirmuisen kestäviä, meillä oli pojalla konttausiässä kakkoshaalareina seppälän haalarit ja olivat tosi hyviä! Eivät kylläkään mitään kosteussuojattuja, mutta kyllä nuo kehtaa vielä tytöllekin kierrättää jos ovat joskus sopivan kokoisia oikeaan aikaan


miksi - 11.09.2009 - 22:53

saara tänne ostoksiaan kertoilee?


Bliw - 11.09.2009 - 23:14

Mun on nyt pakko hehkuttaa, että löysin tänään kirpparilta Lassien Supratech haalarin. Oli vielä oikean kokoinenkin. Kuosista näytti, ettei ihan viimevuoden mallistoa, mutta se meidän ukkelia hidasta. Mikä parasta hinta vaan 6€!!!!!!


Tinttarella - 12.09.2009 - 08:03

Joo, itekkin muistan miten silloin 80-luvulla oli nopeesti märkänä kun lumessa temuttiin Eikä se mukava tunne ollu kun alko paleltamaan märissä vaatteissa! Tai niissä tumpuissa...

Eli täälläkin ollaan sitä mieltä että kun kerran on mahdollista että ulkoleikeissä säilyy kuivana, niin miksi en sitä lapselleni soisi? Ei hänen tarvitse kärsiä samoja juttuja kun minä lapsuudessa! Sitähän varten maailma kehittyy


Mutta - 12.09.2009 - 08:28

hei...Onko järkee maksaa siitä kuivuudesta 180€ jos kuivana pysyisi 50€:llakin? Missä menee turhamaisuuden raja?


Kirsikka666 - 12.09.2009 - 08:35

No enhän minä toki maksanut 180 € per haalari, kerroin vain ovh:n!
50 €:lla en ole missään nähnyt myytävän uusia, hyviä haalareita!
Mutta:kin voisi miettiä nikkiä itselleen, keskustelu on paljon mukavampaa.
Niin, jos on jonkun mielestä turhamaista haluta lapsilleen parempaa kuin itse on kokenut, niin sitten on! Turhamaisuudesta ei kukaan vielä olekaan minua syyttänyt, kertonee sekin jotain, rakastan lapsiani, täällä "etelässä" talvet ovat kovin vaihtelevia, haalarin pitää pitää lämpimänä niin kovilla pakkasilla kuin myös loskakeleillä, ja jälkimmäisessä vielä kuivanakin!


adeline - 12.09.2009 - 08:55

olen täysin samaa mieltä kirsikka666 kanssa. minä en pue lastani muuhun kuin reimateciin. minun kokemukseni perustuu vain siihen, muita ei tarvitse edes kokeilla kun yhteen on tyytyväinen. en jaksa samoilla siellä pukuviidakossa ja miettiä mikä toimii ja mikä ei.

kaverini on jonathanin jälleenmyjä ja kieltämättä NYT olen ajatellut kokeilla jonathanin pukua toisella ensi talvena, kun niissä on samat lukemat vedenpitävyydessä ja kulutuksessa kuin reimatecissa. mut mulle merkkaa myös se ulkonäkö ja jos ei ole hyvännäköistä, en osta
jonathan olisi puolet halvempi kuin reimatec.

tää vaatejuttu perustuu mulla vähän samaan periaatteeseen kuin lasten autotuolit. meille ei kelpaa mikään muu kuin britax ja isofix. koska britax on maailman johtavin ja tehnyt pisimmälle testit ja tutkimukset ja isofixixta nyt tuskin tarvii edes keskustella kenenkään kanssa. meillä on lapset istuneet isofixissa syntymästä asti ja nyt sitten viimeisin turvavyöistuinkin on isofix.

joissakin asioissa minusta on turha säästää. minä säästän sitten jossain muussa asiassa, mikä jollekin toiselle on tärkeä.


Mutta - 12.09.2009 - 09:08

lapsen turvallisuus nyt on ihan eri asia kuin vaatteet. Tietysti jokainen laittaa rahansa mihin tykkää,en minä sillä,mutta tuntuu vaan niin huvittavalta,kun itse tietää,että sillä 50€:lla saa ihan yhtä hyvät vaatteet kuin sillä 180€:lla. Ehkä sitten oon vain kade,että toisilla on niin paljon ylimääräistä rahaa,että ei tarvitse aina miettiä,että mikä on järkevää.


adeline - 12.09.2009 - 09:17

joo on ihan eri asia, mutta sama periaate


adeline - 12.09.2009 - 09:22

olen minäkin kerran ostanut käytettynä talvihaalarin, mutta välikausivaatteet olen ostanut aina uutena. kerran ollaan saatu lahjaksi remun välikausihaalari.
huutonetistä saa tosi hyväkuntoisia reimatecin vaatteita. itsekin siellä juuri möin 80cm reimatecin haalarin ja hyvät rahat sain.


Mutta - 12.09.2009 - 09:30

Kirsikka666:lle vielä tiedoksi,että kirjoitan kyllä nimimerkillä (tällä kertaa "Mutta"), mutta eri keskusteluissa nimimerkki voi olla eri.Pääasiassa kirjoittelen tuolla kaksplussalla,ja siellä oppinut, että ketjussa voi kirjoittaa eri nimimerkeillä,kunhan ei samassa ketjussa käytä useampaa...


Lumi - 12.09.2009 - 09:55

Kyllä minäkin haluan ostaa lapsilleni hyvää, ja valitettavasti sitä ei saa kovin halvalla. Ja olen myös sen verran turhamainen, että myös ulkonäkö merkitsee haalareissa. Olen kovasti ihastunut Ticket to Heavenin ja Minymon haalareihin (olen kuullut pelkästään hyvää varsinkin Ticketin haalareista, jotka olivat jossain vertailussa voittaneet mm Reimatecin haalarit). Toki Ticketin hinta vähän arveluttaa, kun pitää ostaa kahdelle lapselle. Minymo olisi hieman edullisempi, mutta kuulemma yhtä hyvä. Ja nättejä haalareita myös tällä merkillä. Reimatecin, Jonathanin, ja Lassien kuosit eivät säväyttäneet tänä vuonna.


Maija - 12.09.2009 - 10:13

Kokemusta on Remusta, Reimatecista sekä Minymosta. Kaikki ihan kelpo vaatteita, mutta Minymon persoonalliset kuosit kiehtovat. Muut ovat jotenkin valjuja ja samanoloisia kuoseiltaan vuodesta toiseen. Ja kuten joku jo totesikin, Minymo on huomattavasti edullisempi kuin esim. Reimatec. Joten meillä ostetaan Minymon haalari.


Otsopotso - 12.09.2009 - 11:36

poika 1v5kk. Edellisen vuoden alesta ostettu Reimatec menee taas uuteen aleen asti. Näin säästää pitkän pennin. Kengät pitää ostaa, mutta ei vielä mitään hajua millaiset. Mummi on neulonut villahaalarin. Rukkasia ja myssyjä on ennestään. Näillä mennään


Tinttarella - 12.09.2009 - 12:12

Minäkin ostin keväällä pojalle sekä reimatecin talvihaalarin että talvikengät 50%:n alennuksella molemmat eli maksoin noin 100e yhteensä! Eli ei sitä tarvitse noista huippumerkeistäkään täyttä hintaa maksaa kun vähän ennakoi!

Kummastelen myös että joku pitää turhamaisuutena sitä että haluaa lapselleen parasta!? Mikä se paras sitten kunkin mielessä on, riippuu ihan ihmisestä mutta yhtä kaikki kertoo siitä että äiti rakastaa lapsiaan! Itse olen ainakin pojan syntymän jälkeen tinkinyt todella paljon omista menoista (vaatteet, kampaajat yms.) ihan sen takia että voin antaa lapselleni kaikkein parasta! Ja sen voin sanoa että nyt hoitovapaalla ollessa ei meilläkään rahaa ole ylimääräistä, mutta mielestäni tinkimällä jostain voi käyttää toiseen asiaan enemmän


Mutta - 12.09.2009 - 12:51

Tinttarella: Eli sinun mielestä se,että ostetaan lapsille kalliit haalarit,kertoo siitä,että "äiti rakastaa lapsiaan"? Luuletko oikeesti,että se lapsi on onnellisempi siinä reimatecissa kuin jossain muussa haalarissa? Siis ihan oikeesti? Jos lapsella on lämmin ja kuiva olo,niin mitä väliä on merkillä? Vai ostatko kuitenkin sitä hyvääoloa itsellesi?

Minä väitän,että ne lapset,jotka saavat aina parasta, eivät ole sen onnellisempia tai rakastetumpia kuin muutkaan lapset. Äidit voivat saada tyytydystä niiden kalliiden vaatteiden ostamisesta, mutta lapsille se on yksi lysti minkä merkkistä on päällä (ainakin tiettyyn ikään asti)

Voisiko joku nyt myöntää,että kalliiden/hienojen/muodikkaiden vaatteiden osto on vain yksinkertaisesti ihanaa,ja niistä tulee olo, että olisi vähän parempi ihminen.Eihän sillä nyt oikeasti voi olla mitään tekemistä sen kanssa,että "rakastaa lasta niin paljon"??Vai onko nykyään ihmiset oikeasti näin pinnallisia


Tinttarella - 12.09.2009 - 13:28

Mutta: Jos luet ajatuksella tekstini niin huomaat etten väitä, että se että ostaa kalliita vaatteita kertoisi siitä, että äiti rakastaa lapsiaan, vaan se että tahtoo lapselleen parasta! Ja edellä mainitsinkin että se riippuu ihmisestä mikä on kellekkin se paras!

Minä en myöskään halua kahlata haalari viidakossa etsimässä parasta merkkiä vaan suosin reimateciä ihan sen vuoksi että olen 10v päiväkotityöskentelyni aikana sen havainnut hyväksi! Ja itse en halua tinkiä ulkovaatteiden laadusta sillä olen päiväkodissa oikeasti huomannut että ne joilla on laadukkaat ulkovaatteet viihtyvät ulkona paljon paremmin kuin ne joilla haalarit yms. kastuu heti ja tulee sitten kylmä! Esim. päiväkodeissa kuitenkin ulkoillaan ja on se kurja jos lapsi palelee koko ulkoilun ajan! Mielestäni tämä ei ole pinnallista vaan halu siitä että lapsi viihtyy.

ja kyllä se vähän niinkin on että jos en lastani rakastaisi ei minua myös kiinnostaisi vaikka tuo paleltuisi hengiltä ulos! Itse rakastan lastani ja haluan että hänellä on joka tilanteessa mahdollisimman hyvä olla! Oli sitten kyse vaatteista tai jostain muusta tarpeista. Äitinä minun tehtäväni on huolehtia lapseni hyvin voinnista joka asiassa, eikä se ole mielestäni turhamaisuutta tai pinnallisuutta!

Sisävaatteet ovat sitten ihan eri juttu, niissä mielestäni tärkeää on puhatus ja se että ovat ehjiä ja siistejä (ja mukavan näköisiä) ja merkillä ei ole niinkään väliä!


Mutta - 12.09.2009 - 13:43

Tinttarella: Voisitko tähän nyt sitten luetella ne haalarimerkit, joissa lapset kastuvat ja palelevat.Meillä on ollut jos jonkin sortin haalaria uutena ja käytettynä, enkä vielä ole onnistunut lapsiani kastelemaan tai palelluttamaan ulkona.Halvatkin merkit ovat kestäneet useamman lapsen käytön. Tietenkin ymmärrän,ettei ne kymmenenvuotta vanhat toppahaalarit lämmitä samalla tavalla kuin uudet, eikä reikäiset kosteussuojavaatteet pidä vettä, mutta niitä huonoja merkkejä jos saisin, kiitos!


Pulla - 12.09.2009 - 13:56

ostin aikoinaan alennukesta reiman talvi-asun. ulkovaatteet ostan aina "parempaa" merkkiä koska ihan p-puhetta että tarjoustalon tms. 50€ haalarit olisivat lapselle ihan yhtä hyvät! joo varmaan niissä hengissä pysyy, mutta fakta on että kalliimmissa ja laadukkaammissa ilmanvaihto yms. on suunniteltu paremmin (esim. eivät hiosta, mutta pitävät lämpösenä) niin että lapsella on mukavampi olla.

normaalihintaisina en osta vaan kytistän alennusmyyntejä. tämäkin maksoi yli 100€ normaalisti, mutta oli 70% alennuksessa ja hintaa tuli noin 60€. harmi vaan, että silloin en tajunnut kuinka tärkeä olisi se vedenkestävä materiaali, joten voi olla että joudun menemään uudestaa n ostoksille. kirppareilta muuten saa kanssa "merkki vaatteita" lapsille suhteellisen halvalla.


Suhveli - 12.09.2009 - 15:20

En jaksa lukea kaikkea, mutta tuohon Pullan viimeiseen kommenttiin totean, että Lassien haalarit saa alle 50€:lla, ja ovat kyllä hyviä ja laadukkaita!


omppu - 12.09.2009 - 16:39

mein tytöllä on yksi reiman haalari ja yks tokmannin haalari.. en ole huomannut mitään erikoisempaa eroa niissä..


KaNitaco - 12.09.2009 - 18:13

Meikä ostaa lapsilleen lassien haalareita prismasta. Tyytyväinen olen ollu niihin esikoiselta puvut siirtyvät seuraavalle. Nytkin viime jouluna tytsy sai uuden haalarin ja poitsu peri hänen edellisen. Sitten kauppa ja kylä reissuille olen ostanut molemmille omat toppatakit ja niihin housut(tarvittaessa). Eli haalareissa suosin ruskeita ja harmaita värejä, mitkä sopii molemmille.
Takit ostin viime tammikuussa prismasta alesta, pojalle sinisen ja tytölle punasen, saivat ite valita ne.


jumaliste - 12.09.2009 - 19:00

kyllä on taas pöljää porukkaa täällä. Ei ainakaan meillä oo lapset ollu märkänä pihalla haalareis vaikka ne halpana on ostettukkin..Jos todella luulette että haalarin hinnalla ja lapsen rakastamisella on jotain tekemistä keskenään niin kyllä aika vajakkeja olette..Rakkautta ei voi rahalla mitata! Ehkäpä siellä köyhissäkin perheissä niitä muksuja rakastetaan vaikka ei haalarit ookkaan satasien luokkaa, ootteko aatellu sitä?


Tinttarella - 12.09.2009 - 19:15

No huh huh, täällä on taas lukutaidotonta porukkaa liikkeellä! En todellakaan ole sanonut että haalarin hinnalla mitataan rakkautta vaan sillä että AJATTELEE LAPSENSA PARASTA JA JOKAISELLE SE PARAS MERKKAA ERI ASIAA!!!!!Jos minulla on mahdollisuus tässä haalari asiassa ajatella mikä on lapselle paras vaihtoehto niin miten se tekee minusta vajaan tms. Enkä ole sanallakaan sanonut että halvan haalarin ostava äiti ei rakastaisi lastaan. Oikeesti ottaa päähän nämä sisälukutaidottomat raivottaret jotka täällä sitten pitää toisia vajaina kun ei itse ensin edes osaa sisäistää lukemaansa tekstiä!

Itselleni on ihan sama vaikka saisin eurolla sen haalarin kunhan se pitää vettä ja lapsen lämpimänä muttei kuitenkaan hiosta! Hinta ei merkkaa vaan se että LAPSELLA ON HYVÄ OLLA!!!! Onko tuo niiiin vaikea nyt joidenkin sisäistää?????

Mutta: En osaa nyt valitettavasti merkkejä luetella kun en ole niihin niin kiinnittänyt huomiota, muuten kun että olen reimatecin havainnut hyväksi ja sen painanut mieleen omia varten


mitäs - 12.09.2009 - 19:50

se paras sitten merkkaa sinulle minun mielestä jos lapsi on edullisissa haalareissa??


Tinttarella - 12.09.2009 - 20:07

Voi pyhä jysäys...kuten sanoin (tarttee varmaan rautalangasta tämä tänne vääntää ) mulle on yks ja sama mitä se haalari maksaa!!! Fakta vain on että nuo kalliimmat on oikeesti toimivampia Suomen loskaisissa talvissa! Mä en ymmärrä miksi joillekkin on niin vaikea paikka se että joku ostaa lapselleen hyvän ja toimivan haalarin! Kaipa jokainen saa rahansa laittaa mihin haluaa! Itse haluan ostaa reimatecin haalarin koska sen olen hyväksi havainnut. Tingin sitten monesta muusta, yleensä omista jutuistani!

"mitäs" : tuo äskeinen lause on kyllä niin huonoa suomea että täytyy myöntää ettei tarkoituksesi ihan valjennut...


joo-o - 12.09.2009 - 20:54

eihän sitä tietenkään missään tapauksessa saa edullisesti hyvää ja toimivaa haalaria kyllä niitä vaan on..


esim.. - 12.09.2009 - 21:02

Lassien haalarit oikein hyviä ja edullisia..Pahoittelen mammat mutta tämä ketju tuo mieleen että ne jotka ostavat sieltä edullisesta päästä haalarit oisivat jotenkin huonompia äitejä.Jos oikein märkä keli on niin voihan siihen päälle pukea kurahousut!


pupunen - 12.09.2009 - 21:22

Minulle kyllä valkeni Tinttarellan sanoma ihan selkeästi, en ymmärrä, miksi pitää väkisin ymmärtää se väärin. Itse olen myös kokenut reimatecin hyväksi ja sitä ostan kyllä lapsilleni mielelläni jatkossakin. En kylläkään näillä tuloilla täyteen hintaan, mutta aion jatkossakin ennakoida ja hankkia alennuksista/tehtaanmyymälästä.

Kyllä varmaan joka mamma osaa tunnistaa haalareista sen helposti kastuvan version. Ei siinä tarvitse mitään haalarikoulutusta käydä, että erottaa mistä kankaasta vesi humahtaa läpi ja mikä mahdollisesti edes hieman kosteutta pitää. Mutta, hengittävyys ja kestävyys taas näkyy sitten vasta käytössä... Ja edellinenhän sen jo sanoikin, kurahousutkin on mainio keksintö. Mutta eiköhän tässä ollutkin kyse ihmisten mieltymyksistä ja mietinnöistä, mihin lapsensa ensitalvena meinaa pukea.

Ja pk:ssa myöskin työskennelleenä sitä oppii myös arvostamaan haalareita, jotka saa laittaa kuivauskaappiin/rumpuun


Tinttarella - 12.09.2009 - 21:43

Niin kuin pupunen tuossa yläpuolella sanoi ei siitä reimatecistäkään tarvitse täyttä hintaa maksaa kun ennakoi ja ostaa alesta. Meillä kaikki välikausivaatteet ja talvivaatteet reimateciä ja kaikki olen uutena ostanut alennusmyynneistä noin puoleen hintaan! Miksi en siis ostaisi hyvää vaatetta edullisesti ennemmin kun esim. heikompi laatuista samaan hintaan?!

Ja pahoittelen jos olen antanut sen kuvan että pidän toisia huonompina äiteinä, näin ei ole vaan olen vain halunnut kertoa oman mielipiteeni kun kerran ap gallupin laittoi siitä mitä kukin pukee lapselle ensitalvena! kerroin kuinka meillä ja perustelin sen, anteeksi jos se loukkasi jotakin! Mielestäni nuo nikittömät vaan tekivät kirjoituksestani ongelman!

Mutta nyt asia osaltani loppuun käsitelty! Hyvää yötä kaikille


ihme vääntöä - 12.09.2009 - 22:33

Mistä johtuu, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että pitää aina muistaa mainita, kun on ostanut kalliin merkkituotteen, että "joo halvalla sain alesta". Jos sanoo ostaneensa haalarin 180:lla eurolla on joku kysymässä heti, onko järkee ja kannattiko nyt. Otetaan jotenkin henkilökohtaisesti, että kellään ei saa olla parempaa. Häh, mitä sitten vaikka ei olisikaan järkee ja lapsi pysyisi lämpimänä vähemmälläkin. Sitten ihastellaan, että joku teki taas löydön alesta ja maksoin tästä niin ja niin vähän. Ihme jeesustelua..


On - 12.09.2009 - 23:54

se vaan tyhmää maksaa liikaa


No - 13.09.2009 - 08:52

jos on varaa, niin mitä se muille kuuluu? On fiksua tukea kauppiastakin


hmm - 13.09.2009 - 12:25

Pakko kans sanoa, että Lassien haalarit on olleet meilläkin tosi hyviä. Meillä yksi lapsi ja ens talveks varattu 2 eriväristä Lassien haalaria ja yks Mini A Turen paksumpi haalari.


Pulla - 13.09.2009 - 14:03

uskomatonta juttua - onko ihmiset tyhmiä vai halutaanko väkisin ymmärtää toisen jutut väärin?! tinttarellan jutuista mulle ei missään vaiheessa tullut mieleen, että arvostelis niitä jotka ostavat "halpismerkkejä" tms.

suhveli: uutena alle 50€ vai? mulla tää on ensimmäinen muksu, joten en kaikkiin merkkeihin ei ole tullut tutustuttua. lassiesta oon kyllä kuullut, että olisivat hyviä tuotteita. joudun todennäköisesti ostamaan jonkun vedenpitävän haalarin ennen joulun aleja - pitää harkita tuota lassieta . nyt on käytössä sellainen remun syys/kevät-haalari, mut jos tulee kovin kylmät kelit niin ei varmaan riitä kun ei ole kunnon vuorta sisällä.

omppu: mut sinä et niitä käytäkkään

ihme vääntöä: en nyt oikeen ymmärtänyt... onko sinusta siis huono juttu jos ostan alunperin kalliimman puvun alesta noin 50€..? miten ihmeessä se on "jeesustelua"? mun pointti siinä oli, että niitä "hyviä" merkkejä voi saada myös edullisesti kun ajoittaa ostoshetken oikein.

jumaliste: kuka täällä on väittänyt että köyhät rakastaisi lapsiaan vähemmän tms??!!

tulee kyllä mieleen että onko osalla "vähävaraisemmalla" jäänyt ihan peruskoulu käymättä kun luetun ymmärtäminen on tuota tasoa. vai onko sitten puhdas katkeruus ja kateus syövyttänyt mielen .


Satu - 13.09.2009 - 15:07

Tyttö 8kk& Välikausihaalarirogress (Reimatecin oheistuote) &toppapuku:Reimatec
Poika 4v;Lassie Supratec välikausihaalari&Toppahaalarina sama merkki


niin - 13.09.2009 - 17:46

vähävaraisellahan automaattisesti on IHAN jäänyt peruskoulu käymättä!


Meillä - 13.09.2009 - 18:15

on ollut Remun pukuja. Pitävät kuivana ja talvella pysyy myös lämpimänä. Periaatteessa en osta yli 100 euron Reimateciä (tai muita kalliita), koska vituttaisi niin raakasti jos polvessa olisi reikä ensimmäisen viikon jälkeen


rintsessa - 13.09.2009 - 18:42

Suomalaisäideillä tuntuu olevan iskostunut päähän, että Reimatec on se paras haalari. Ja tämän vuoksi Reima voi pyytää kiskurihintoja puvuistaan. Mutta oikeasti, kun niitä on muitakin HYVIÄ merkkejä kuin Reimatec. Ihan vastaavat puvut löytyvät Remulta, Lassielta, Minymolta ja Jonathanilta paljon edullisempaan hintaan. Itse olen kokeillut näistä lähes kaikkia, ja voin kertoa että ihan yhtä lämpimänä ja kuivana on lapseni pysynyt kaikissa. Oikeasti, luuletteko että vain se Reimatec pitää kuivana? Lapsi ei huomaa eroa.


Mutta - 13.09.2009 - 19:17

eikös Reima tee Reimatecin puvut, mutta sen lisäksi myös Remut ja Lassiet?
Jolloin teille kaikille voi nauraa, kun pässinpäät tappelette näin hölmöstä asiasta.. .


... - 13.09.2009 - 19:39

niin: Monesti (ei todellakaan aina) ne vähävaraiset ovat vähävaraisia juuri siksi etteivät ole kouluttautuneet. Peruskoulu on pakosta vedetty jonkinlaisilla arvosanoilla läpi. Ei koulutusta=ei hyvää duunia=ei rahaa ja sitten räpiköidään sossun ja kelan rahoilla ja ollaan täällä kateita kun joillakin on varaa ostaa laadukkaita vaatteita . Menkää kouluun ja hankkikaa kunnon duuni, ettei tarvii täällä itkeä rahan puutetta ja heittää paskaa niiden niskaan joiden ei joka penniä tarvitse laskea!


Heh heh - 13.09.2009 - 20:01

Makeat naurut sain viimisestä viestistä Mitä tekemistä sillä koulutuksella ja palkalla on sen kanssa, jos joku ihminen vain on fiksu eikä osta sitä kaikkein kalleinta vain sen takia, että naapurit näkee, että on kallis ja "paras" puku (kun tosissaan on paljon muitakin hyviä pukuja)


... - 13.09.2009 - 20:42

Heh heh: Nyt puhuttiinkin VÄHÄVARAISISTA . Ihan tilastoista voi suoraan lukea, että koulutus on yhteydessä parempipalkkaisuuteen. Ja se nyt vaan on niin ettet ilman koulutusta saa hyväpalkkaista duunia kun tuurilla. Raha ei tietysti ratkaise kaikkea, mutta jos sitä ei ole niin turha tänne tulla kiukuttelemaan niille joilla on ja halveksia niitä.


Kuulepas - 13.09.2009 - 21:33

... kyllä on kouluja käyty, mutta ei mulle silti kukaan tästä kotonaolosta sen enempää maksa kuin kouluttamattomillekaan Enkä muuten ole päivääkään tehnyt koulutustani vastaavaa työtä, joten pidetäänpä ne koulutukset erossa näistä raha-asioista


Laardi - 13.09.2009 - 21:52

Voi hyvä ihme, miten te ootte saanu tällasen tappelun aikaseks noinkin "kammottavasta" kysymyksestä?


... - 13.09.2009 - 22:01

Kuuleppas: Edelleen...en puhu kaikista, mutta meneppä tilastokeskuksen sivuille ja voit huomata että koulutuksella on IIIIIISOOOOO yhteys palkkatasoon . Jos kerta olet kouluja käynyt niin tajuat mitä yritän sanoa vetämättä hernettä nenään

 

VASTAA VIESTIIN

Lähettäjän nimi:

Viesti:

  


| Etusivu | Vanhemmille | Lapsille | Koti & ruoka | E-kortit | Info | Palaute|