Lähetä
e-kortti
ETUSIVU VANHEMMILLE LAPSILLE KOTI & KEITTIÖ E-KORTIT

PERHEKERHO KESKUSTELUT - LAIHDUTUS


| Vastaa viestiin | LAIHDUTUS |

Keskustelu kiihtyy vähähiilihydraatisesta ravinnosta

Veijo - 06.05.2009 - 10:17

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=218

terveisin


VASTAUKSET:


kovin - 06.05.2009 - 10:23

moni täälläkään tuskin on väittänyt, etteikö voisi toimia. mutta tuo tuskin sopii kaikille. mä ainakin rakastan ruisleipää niin etten voisi kuvitellakaan ilman eläväni.
Kaikki tuttuni ja sukulaiseni syövät enemmän tai vähemmän lautasmallin mukaan. enimmäkseen perustervettä porukkaa, muutama ylipainoinen ainoastaan joukossa. veriarvot hienot. yksi sairastaa diabetesta, mutta nuoruusiän tyyppiä.
Tämä vaan siksi, että kun tunnut veijoseni olevan sitä mieltä, että kaikki muut metodit ovat huonoja, ihmisiä sairastuttavia, niin ei ole. piste.
sun kanssa veijoseni en ala keskustelemaan, et ole siihen kykenevä, aliarvioit kaikki muut.


Veijo - 06.05.2009 - 11:23

kovin

Meilläpäin (savossa) kutsutaan muutamia jääräpäiksi.
Jos ymmärtäisit miksi kirjoitan ja informoin niin välttyisit tuhlaamasta adrenallinivarastijasi turhanpäiten.

"moni täälläkään tuskin on väittänyt, etteikö voisi toimia. mutta tuo tuskin sopii kaikille."

Sopii kaikille terveille ja erikoisesti diabeetikoille.

"mä ainakin rakastan ruisleipää"

Niin minäkin mutta minun on valittava ruisleipä pois tai alettava syömään lääkkeitä.

"Tämä vaan siksi, että kun tunnut veijoseni olevan sitä mieltä, että kaikki muut metodit ovat huonoja, ihmisiä sairastuttavia, niin ei ole. piste."

Missä minä olen ollut sitä mieltä? Se mitä linkitän tai kirjoitan on tämän päivän tieteelliseti todistettu totuus, ei minun keksintöjä.

"sun kanssa veijoseni en ala keskustelemaan, et ole siihen kykenevä, aliarvioit kaikki muut."

Minä en aliarvio ketään. Työpaikallani on riittävästi keskustelutovereita. 85% tutkijoita ja tiedemiehiä.
Myönnän sen että sinun kanssa en pysty keskustelemaan.

terveisin







Hmm... - 06.05.2009 - 11:50

On sinulla Veijo mukava työ, kun voit pitkin päivää kirjoittaa keskustelupalstalle ;-).

Ei kaikilla ihmisillä ole diabetestä eikä muutakaan sairautta, että sen vuoksi tarvisi jotain dieettiä noudattaa. Myönnän kyllä, että itse nyt vajaa 10 kiloa laihduttaneena karsin myös hiilihydraatteja mutta enpä niitä kokonaan jättänyt enkä jätä. Tulos on erinomainen, tavoitepaino on saavutettu, energiaa riittää ja kunto sen kun nousee.

Enpä eläisi jollakin yksitoikkoisella dieetillä (millä tahansa) elämäni loppuun asti.


Veijo - 06.05.2009 - 12:29

Hmmm

"On sinulla Veijo mukava työ, kun voit pitkin päivää kirjoittaa keskustelupalstalle ;-)."

Niin on, ei edes työajat ole sitä mitä ennen.
Minulla on suuri vapaus työskennellä valintani mukaan.
Työnantaja näkee kyllä tuloksista levätäänkö laakereilla vai ei.

Sinä vaat minun puolestani tehdä niinkuin haluat ravintosi kanssa, mitä se minulle kuuluu. Vai mitä.


??? LCHF ruoassa ei ole mitään yksitoikkoista.

terveisin





Miimi83 - 06.05.2009 - 21:33

Lchf ruoka ei todellakaan ole yksitoikkoista. Näin voi väittää vain jos ei ole aiheeseen tutustunut... Näissä karppaus ja vhh ei ole kyse hiilihydraatittomuudesta, vaan vähän hiilihydraattisuudesta ja siitä että otat ne hiilihydraatit oikeista ravintolähteistä. Niissä syödään yleensä puhdasta ruokaa johon ei ole tumpattu kaikenmaailman lisäaineita. Tiedät monia ärsyttää Veijo täällä, mutta turha on lähteä haukkumaan hänen tai muiden metodeita jos ei ole niihin tutustunut.


Veijo - 06.05.2009 - 21:55

Miimi83

Kiitos.

Haukkuva koira ei pure.
Kaikista jotka heittelee hiekkalatikkotason kommentejaan loistaa läpi se että he eivät tiedä mistä puhuvat. Ei siitä mitä haukkuvat eikä siitä mitä puolustavat.

terveisin


Syömishäiriöisiä - 07.05.2009 - 13:17

nämä karppaajat ja muut joille elämä on syömistä varten eikä syöminen elämistä varten

Minä, minä ja minä ja oman olon ja itsen tarkkailemista alituisesti
Aina vain enemmän tällaisia ihmisiä ja se on masentavaa.


Veijo - 07.05.2009 - 15:19

"nämä karppaajat ja muut joille elämä on syömistä" varten eikä syöminen elämistä varten

LCHF vähähiilihydraattinen ravinto.

Tulin juuri diabeteshoitajani luota.
Oletteko joskus nähnyt lääkäriä ja hoitajaa jotka nauraa kilpaa toistensa kanssa ja toistaa. "tämä on uskomatonta".
Mikä?

Kaksi kuukautta sitten minulle tarjottiin Metformiinia kokhoneiden sokeriarvojen takia.
Pitkäaikaissokeri 8,5
Omat mittaukset päivitäin 8-23mmol.

Uudet testit kaksi kuukautta dieetillä (LCHF)
pitkä sokeri 5,5 (tulee putoamaan lisää)
päivittäiset 5,5-7,5 mmol.
Maksavaurio joka nosti päätään enemmän ja enemmän---poissa.

Ketä naurattaa enemmän kuin minua-parempi kuin lottovoitto..täsmälleen niinkuin tämän päivän tieteelliset tutkimukset lupaa.

Tämän päivän ravintosuositukset terveille ihmisille ja erikoisesti diabeetikoille ovat umpimetsässä. Diabetes (sokeritauti) ei parane hiilihydraatteja = sokeria syömällä = lautasmalli.

terveisin


Iso A - 07.05.2009 - 20:08

Syömishäiriö; se on ennen ollut hyvinkin syömishäiriöistä tuo syöminen ja karppaamisen myötä kääntynyt terveelliseen suuntaan.

Karpit.net tarjoaa mukavaa luettavaa ihmisistä, jotka ovat oikeasti parantuneet vaikeistakin syömishäiriöistä.

Kurja että sinunkalaisesi ihmiset käy ilkkumassa ja tuo vain todistaa että sinun napasi se kaikkein isoin on.


Miimi83 - 07.05.2009 - 20:40

Olen karppaaja ja minulle syöminen on elämistä varten, mutta haluan silti katsoa mitä suuhuni laitan. Syön terveellisesti ja voin hyvin. uskon että sinusta "syömishäiriöisiä" ei voi sanoa samaa. Typerää huudella puskista sellaista mistä ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää.


kuule Veijo - 07.05.2009 - 21:21

mun ei tarvinnut muuta tehdä kun jättää rasva ja sokeri pois ruokavaliosta ja sokerirastuskokeessa oli arvot 4,7 ja laskee vielä
Pitkäaikaissokeri oli alkuun 6,8.
Aikaa kului 1,5kk tähän.
Revi siitä...........
Samalla laihduin 5kg


Miimi83 - 07.05.2009 - 22:04

Sinulle "kuule veijo"

Haluisin kysyä, siis ihan provoamatta, että mitä sit syöt? Olet jättänyt pois sokerit ja rasvat. Mä kun en itse syö sokeria ollenkaan, mutta rasvaa siitäkin edesta ja sillätavoin laihduin 7kg( nyt 166cm ja 51kg)
Kuitenkin lähes kaikessa ruoassa on sokeria(hh) ja jos et korvaa sitä rasvalla niin millä? Syötkö pelkkiä kasviksia ja lihaa? Kuinka pysyy nälkä poissa? Kysyn näitä siis ihan mielenkiinnosta, vähääkään vähättelemättä tapaasi


Syömishäiriöisiä - 07.05.2009 - 23:49

on valitettavasti ihan lähipiirissä ja heijastuuhan se heillä koko elämään

Liikaa rikkautta ja hyvinvointia on maailmassa, osalla ihmisiä, kun aletaan leikkiä ruualla tuolla lailla kuin sivustonne ja juttunne kertovat
Miettikää joskus muutakin kuin vain RUOKAA ja itseänne, niin saatatte päästä terveeseen asennoitumiseen ravinnon suhteen ja sitä kautta ehkä terveempään elämäänkin

Korvien välissä on lihavuutenne ja ns. sairautenne ja se on varmasti monille liian kova pala kohdata ja siksi karppaamiset ymv.


Veijo - 07.05.2009 - 23:56


Aika yllätävää että näillä sivuilla puhutaan mainitsemistasi asioista, vai??

Sairaus saattaa joillekkin olla kova pala kohdata.

Mitä sinun korvien välissä on?

terveisin



Hyvin sanottu! - 08.05.2009 - 08:56

"Syömishäiriöisiä", olen ihan samaa mieltä.

Veijon tyyli on todella ylimielinen, en ymmärrä miksi, jos hän on asiansa kanssa sinut. Tulee mieleen AA-kerhossa raitistuneet, jotka yrittää aivopestä lähiympäristönsäkin huolimatta siitä, onko alkoholiongelmaa vai ei..


=) - 08.05.2009 - 09:16

Veijosta ollaan täälläkin samaa mieltä. Mutta en kyllä pidä karppaamista niinkuin en mitään muutakaan terveellisen laihdutuksen lajia kuten painareita tai kalorilaskentaa mitenkään syömishäiriöisenä. Kunnioitan suuresti niitä (paitsi tuota yhtä), jotka pitkäjänteisellä ponnistelulla yrittävät päästä terveelliseen painoon ja elintapaan muutenkin. Ei se ole elämistä syödäkseen vaan juurikin syömistä elääkseen, jotta olisi terveempi ja kaikin puolin paremmassa kunnossa.


Iso A - 08.05.2009 - 09:23

Mun puolesta nämä ilkkujat vois painua nyt hukkaan tältä palstalta... On hienoo jos teillä ei ole ongelmaa painon suhteen, mutta älkää tulko tänne. Muutenkin itellä pahaolo kun pano ei putoa, (niin no reilu 10vuotta sitten se oli 125kg joten tämä 88kg on jo hyvä) ni sitten tänne tartte tulla huuteleen.

Ei taida nämä ilkkuja ymmärtää muitakaan pään sairauksia jos syömishäiriöisiä ei ymmärrä ollenkaan. Surullisia tapauksia olette. Veijo on ihan asialla, kiitos siitä.

PS On muuten elämässä PALJON muutakin, mutta tällä palstalla nyt vaan puhutaan laihdutuksesta. Mutta tuohon AA-kerho juttuun... Alkoholisteilla on sentään helppoa, he voivat olla ilman viinaa ja elämä jatkuu. Meidän "ruokaholistien" pitää syödä ja taistella joka päivä, jotta elämme.

PPS Voisko joku kertoa missä rivien välissä on Veijon "ylimielisyys" en ole vielä löytänyt????


Syömishäiriö - 08.05.2009 - 09:33

ei ole mikään naurun asia eikä liity laihduttamiseen (normaaliin painontarkkailuun) mitenkään vaikka se helposti naamioituukin juuri tällaisiin karppaamisiin ymv.

On vaarallistakin että näistä erilaisista kommervenkeistä jauhetaan kaikkialla ja näitä ns. ohjeita lukevat kaikki joilla on jokin ongelma ravinnon kanssa, olkoon se sitten oikea tai keksitty, fyysinen tai psyykkinen.

Syömishäiriö on ihmisellä silloin kun ruoka määrittelee elämää liikaa ja kun ajatus pyörii ruuan ympärillä enemmän kuin muun ja juuri näin on valitettavasti liian monella esim. karppaajalla jotka vahtivat hiilareitaan ja katsovat kelloa alituiseen jotta voivat toteuttaa syömisrituaalinsa ajallaan.
Väliajat he puhuvat ruuasta ja ruuan hiilareista, rasvoista, sokereista ym. unohtaen oikeastaan kokonaan että ravinto on ravintoa eikä ainesosia.

Tämä on surullista ja säälittävää eikä tällaista tulisi kannustaa missään tapauksessa!
Ongelma on siellä korvien välissä ja sieltä se apukin löytyisi jos ei keskityttäisi vatsaan!


Iso A - 08.05.2009 - 09:42

Siis "syömishäiriö"...leimaat siis kaikki karppajat syömishäiriöisiksi????

Jos mä tällä palstalla tai karpit netissä pyörähdän 18min päivässä, olen syömishäiriöinen, enkä osaa/tee muuta...niinkö???

En mä kuule kavereiden kanssa puhu karppamisesta ja perhekin pyörii ilman vähähiilarisesta puhumista. Näillä PALSTOILLA nyt vaan käsitellään nämä asiat ja saadaan tukea....

Sehän on sit ihan sama vissiin painareilla jotka menee kokoukseen "oppiin" jutteleen ja kuunteleen???? Hekin ovat syömishäiriöisiä, niinkö?

Tai lääkärin vastaanotolle ja lääkärin kanssa jutellaan mitä pitäs tehdä. Opetellaan uusi ruokailumalli ja seurataan. Ja kaikki me ollaan sun mielestä väärillä teillä ja syömishäiriöisä????


voi huhhuh - 08.05.2009 - 09:46

Iso A: onko sinulle kertynyt läskiä aivoihinkin vai kuinka voit kirjoittaa tällaista sontaa:

"Alkoholisteilla on sentään helppoa, he voivat olla ilman viinaa ja elämä jatkuu. Meidän "ruokaholistien" pitää syödä ja taistella joka päivä, jotta elämme."

Mieti nyt hyvä ihminen vähän, mitä kirjoitat. Sinulla ei näköjään ole mitään käsitystä alkolismista, joten pidä mielipiteesi itselläsi.


Syömishäiriö - 08.05.2009 - 09:52

ja tämä "ruokaholismi" ovat kai aika lähellä toisiaan vaikka en tosin osaa "ruokaholismista" sen kummemmin kommentoida

Syömishäiriö on kai myös osa narsistista henkilökuvaa ja se näkyy kyllä kommenteistakin samoin kuin ihan livenä näistä ihmisistä joilla on ongelmia ravinnon suhteen.
Minäkuva on jollain lailla kai rikkoutunut ja kaikki kaikessa on oma keho ja sen ympärille rakennetaan mahdollisimman paljon kuvioita joita voidaan sitten "paapoa".

Laihduttaminen olisikin ehkä hyvä aloittaa psykologin tai muun mielenterveystyöntekijän hoivissa jotta se perimmäinen syy liikaan syömiseen tai muuten ongelmaan ruuan kanssa, saataisiin selville jo ihan alussa.

Mutta valtaisaa bisnestähän tuo laihdutusbisnes on ja on ymmärrettävää ettei oikeisiin syihin edes haluta puuttua vaan niitä kaloreita pudotellaan mitä erilaisimmin keinoin ja painon taas noustessa sama voidaan toistaa ja toistaa ja toistaa

Kuitenkin on hyvä että asiasta herää keskustelua!!


Miimi83 - 08.05.2009 - 09:54

Olen samaa mieltä Iso A:n kanssa, ettei kaikkia karppaajia voi syyttää syömishäiriöisiksi. Itse en ole ollut syömishäiriöinen, enkä ole edelleenkään, mutta ennen ajattelin paljon enemmän ruokaa kun nykyisin. Aikaisemmin napostelin jatkuvasti karkkia ja leipää ja tämä on minulle valitettavasti kotoa opittu malli. Halusin päästä siitä eroon, sillä siitä kärsii terveys, sekä hampaat. Karppauksella olen päässyt siitä eroon ja olen tyytyväinen. Ja kyllähän se totta on, että nyky yhteiskunnassa naisilla sekä miehillä on aika kovat paineet näyttää hyvältä. On kamalaa kuunneltaa, että jo 1lk. lapset miettivät painoaan ja näyttävät omasta mielestään läskeiltä, vaikka ovat vielä ihan pikku tirppanoita. Minulla on lapsi ja siksi haluan siirtää hänelle järkevän tavan suhtautua ruokaan. Tietenkin itseään ja lapsiaan on hemmoteltava joskus herkuilla, mutta sen ei pidä olla jokapäiväistä..

Minusta on surullista että sinä syömishäiriöinen tuomitse vain sen takia, että olen tehnyt valinnan joka sopii minulle. Minun puheeni karppauksesta rajoittuvat tänne palstaan, ellei joku minulta satu kysymään asista jotain. Minä haluan tsempata ja kannustaa täällä muita, oli heillä laihdutustapa sitten mikä tahansa.


Iso A - 08.05.2009 - 10:15

Voi huhhulle...sorri unohdin laittaa keneltä lainasin teksin, ei siis ollut omani.

Sen on kirjoittanut maailman ennätysmies laihduttamisessa, josta tuli 4D dokkari syksyllä. Hän laihdutti 400kg???? En nyt muista mutta hän on kirjoittanut seuraavan lauseen "alkoholisteilla ja narkomaaneilla on helppoa koska voivat olla ilman riippuvuutta aiheuttavia aineita, mutta syömishäiriöisten pitää syödä elääkseen".

Ja huhhuh, eipä tullut kiva mieli tuommoisesta hakkumisesta


No mutta - 08.05.2009 - 10:40

iso A: eihän läskienkään tarvitse olla ilman ruokaa - sitä pitää vain oppia syömään oikein ja vähemmän! Mutta alkoholisti on ALOKOHOLIRIIPPUVAINEN. Riippuvuus tarkoittaa sitä, ettei voi olla ilman riippuvuutta aiheuttavaa ainetta. Ja alkoholistille tippakin voi aiheuttaa lopulta hegenmenon. Todella ontuva vertaus siis, kuka sen sitten on keksinytkään.


iso aalle myös - 08.05.2009 - 10:54

no on sulla kyllä tosissaan aivotkin lsäkistä jos et mukamas oo tota veijon ylimielisyyttä huomannunna!
Mä oon ja moni muukin!

Painukoot veijo paskaisine mielipiteineen muualle, ja jättäkööt meiät rauhaan. ja sää voit mennä saman tien.


minä myös - 08.05.2009 - 11:22

Eikös tämä ole laihdutuspalsta josta saa vertaistukea ja toisten kokemuksia?
Minäkin olen Veijon ohjeilla nyt alkuun päässyt ja mukava käydä lukemassa toisten ajatuksia.
Miksi joittenkin pitää tulla tänne terrosisoimaan jos ei tarvetta muuta kuin haukkua toisia...en ymmärrä.
Mutta Veijo ja Iso A jatkakaa samaan malliin älkääkä vain mihinkään hävitkö!! Ja miimi83 myös!=)
Ihanaa viikonloppua kaikille!!
Mulla tuo viikonloppu kaikista vaiken aina, silloin lipsahtaa helpommin varsinkin tulevana kun äitienpäiväkin=)


Veijo - 08.05.2009 - 12:22

Minä myös

Kiitos ja jatketaan, hyödyksi monille ja ärsytykseksi
muutamille.

terveisin


Iso A - 08.05.2009 - 13:00

Vertaistukena jatketaan

Ja tuosta vertauksesta vielä. TUo kaveri on kirjoittanut kirjan, josta tuo lainaus oli paljon pidemmälti ja kuten "minä myös" kirjoitti alkoholi tippa voi tappaa, tappaa se ruokakin, mutta sitä on pakko syödä ja taistelua käydä siis koko ajan.

PS Ei kyllä ole kiva nuo hakummiset vertaistuki palstalla... nimimerkki koulukiusattu....


Iso A:lle - 08.05.2009 - 13:58

Ei tämä kyllä mikään vertaistukipalsta ole vaan keskustelupalsta. Joten hiukka kovanahkaisempi täällä on syytä olla. Ikävä, jos sinua on kiusattu koulussa mutta aikuisena ja netissä ennen kaikkea pitäisi osata suhtautua asioihin vähän toisin.


Iso A - 08.05.2009 - 14:40

nii no mikä sen sit määrittää mikä palsta, mutta samanhekistä porukkaa täällä ollut ja kun otsikko on laihdutus, niin ei täällä kauheesti koiranhoidosta puhuta


Juu ja mä vaan en tykkää kun nimimerkittömät huutelee ja latelee päätöntä tekstiä. Mä en oikeessa elämässäkään tykkää olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat typeriä ja aukovat suutaan (no onneksi mun ystäväpiirissä ei ole semmoisia )

Ja aina sitä saa toivoo että typeryksetkin vois käyttäytyä, mutta helppohan sitä on tuonne hehehettelyn taakse kätkeytyä

Hauskaa viikonloppua!


Veijo - 08.05.2009 - 19:14

IsoA

Sikojen kanssa ei kannata mutapainiin ruveta.
Anna niiden rypeä rauhassa. Itsensä ne vaan sotkevat.

Terveisin


just - 08.05.2009 - 19:15

veijo leimaa muut sioiksi! mikä sä ite sitte oot! emäaasi!


Veijo - 08.05.2009 - 19:20

"Ei tämä kyllä mikään vertaistukipalsta ole vaan keskustelupalsta. Joten hiukka kovanahkaisempi täällä on syytä olla. Ikävä, jos sinua... "

Aloita oma keskustelu vaikka se voi olla vaikeaa kun sinulla ei ole mitään sanottavaa. Rähjäämään pystyy kaikki mutta hoida ne hommat lähiympäristössäsi, sellaisten kanssa jotka jo tuntevat sinut ja ovat tottuneet laskemaan kiukuttelusi toisesta sisään ja toisesta ulos. Täällä keskustellaan ravinnosta jolla silläkään varnaan ei sinun mielestäsi ole mitään tekemistä laihdutuksen kanssa.

terveisin


!!! - 08.05.2009 - 19:58

VEIJO ON PELLE!!!


Pii - 08.05.2009 - 20:47

Kyl se Veijo vaan tietää mitä linkittää.


miimille - 08.05.2009 - 20:51

syön normaalia ruokaa, ilman lisättyä rasvaa ja sokeria.
Kaikki ruuat voi tehdä ilman rasvaa.


Veijo - 08.05.2009 - 21:48

"syön normaalia ruokaa, ilman lisättyä rasvaa ja sokeria.
Kaikki ruuat voi tehdä ilman rasvaa."

Mikä on normaalia ruokaa.
Miksi ilman rasvaa?

terveisin


Miimi83 - 08.05.2009 - 22:16

Miksi ilman rasvaa? Mun ruoasta puuttuu sokeri, mutta ei rasvaa, enkä sitä haluakaan. Jos ei ole rasvaa, niin lisään sitä


Veijo - 08.05.2009 - 23:01

Miimi83

Näyttää siltä että muutamilla on vaikeuksia kymmenien vuosien aivopesun jälkeen tajuta että se mitä tähän asti on väitetty esim. rasvan epäterveellisyydestä on TÄYSIN VAILLA PERUSTEITA JA TODELLISUUSPOHJAA.

Ihminen ottaa energiansa joko rasvasta tai sokerista ja loput on rakennusaineita, tarpeellisia tai tarpeettomia.

Tässä muutamia uskomuksia jotka ovat perättömiä vaikka monen mielestä täyttä totta:

• Tyydyttämätön rasva nostaa kolestrolia.
• Korkea kolestroli nostaa sydäninfarkti riskiä
• Runsas hedelmien ja vihannesten syönti vähentää riskiä saada eri sairauksia
• Paljon kuituja ravinnossa on hyväksi terveydelle
• Hiilihydraatti on tarpellista aivoille
• 50-60% energiasisältö joka tulee hiilihydraateista on hyvä.(Kun diabeettikko saa korkean sokeriarvon niin onha olemassa insuliinia)
• Tarvitaan paljon hiilihydraatteja että jaksaa treenata
• Jos et syö paljon hiilihydraatteja voit saada (ketoacidos), kohonneet rasvahapot vaikka verensokeri olisi normaali
• Glukos (verensoker) ei voi muuttua rasvaksi kehossa
• Fruktos (fhedelmäsokeri) muuttuu rasvaksi jaheikentää verisrvoja mutta meidän on hyvä syödä hedelmiä enemmän koska e ovat niin hyödyllisiä
• Kevyt- ja vähärasvaiset tuotteet parantavat mahdollisuuksia painonpudotukseen.

Sokeria on tietysti täysin tarpeetonta syödä. Monet eivät näytä tajuavan että se ei tarvitse tulla pussista, purkista tai karkista. Hiilihydraatit ovat samaa sokeria taai ehkäpä nirppanokille on syytä täsmentää että se syötyä muuttuu sokeriksi. Lautasmallin 60% hiilihydraatteja ei toisin sanoen kuulosta houkuttelevalta erikoisesti diabeetikolle. Paitsi dietysti diabetesyhdistyksen mielestä sillä onhan insuliini keksitty. Kaikkine sivuvaikutuksineen. Ja niihinkin löytyy lääkkeitä. Business must gå on.
Sokeri on tietysti mukava siinäkin suhteessa että mitä et jaksa kaikesta lenkkeilystä ja gym-vierailuista huolimatta polttaa muuttuu rasvaksi nahkan alle niin että ei se hukkan mene.
Älä ota tarpeettoman tiukalle jos olet terve. Nauti hyvästä, vähähiilihydraattisesta ravinnosta ja siitä että sinulla on aikaa yli harrastaa muutkin kuin liikuntaa. Sopivasti riittä terveyden kannalta ja siihen että et ala polttamaan lihaksia.
Anteeeksi että olen missanut kysymyksesi siitä mitä syön. Sanoisin näin että laita aivan tavallista ruokaa mutta jätä suuret hiilihydraattilähteet pois ja vaihda rasvaan. Bensiinin sijasta dieseliä. Ilman polttoainetta on vähän vaikeaa. Yksin keertainen esimerkki: jauhelihapihvit (70/30) juustolla (jauha juusto taikinan sekaan. Seuraksi voihin ja kermaan tehty sienikastike. Sitten keitetyt perunat...ei tietenkään, salaatti esim. valkokaalia, porkkanaa ja hyvä majoneesi/jugurttikastike haluamillasi mausteilla.
Juotavaksi vettä.

Hyvää jatkoa.

terveisin



Miimi83 - 09.05.2009 - 09:19

Viel lisäyksenä ettei mun tietty aina tarvii rasvaa lisätä. Mutta rakastan kunnon tonnikalasalaatteja, niin niihin lisättävä aina rasvaa. tietty sit eriasia jos salaatin kaverina on pihvi, lohta yms.. silloin smetana nokare riittää Oi rakastan smetanaa


Veijo - 09.05.2009 - 09:49

Miimi83

Terveelle ihmiselle omasta mielestäni oikein hyvä homma.

Hyvää jatkoa

terveisin

 

VASTAA VIESTIIN

Lähettäjän nimi:

Viesti:

  


| Etusivu | Vanhemmille | Lapsille | Koti & ruoka | E-kortit | Info | Palaute|