Lähetä
e-kortti
ETUSIVU VANHEMMILLE LAPSILLE KOTI & KEITTIÖ E-KORTIT

PERHEKERHO KESKUSTELUT - LAIHDUTUS


| Vastaa viestiin | LAIHDUTUS |

Ruokavaliosta

Sivullinen - 17.05.2009 - 17:50

Pitkästi luettavaa

http://www.steelbody.fi/kuntosaliliikunta_ja_terveellinen_ruokavalio.htm


VASTAUKSET:


Veijo - 17.05.2009 - 19:57

Sivullinen

Oli sillä sivulla jotai mikä pitää paikkansa.
Vasemmassa laidassa lukee hinnasto.

Ravintosuositukset (väittäävät terveelliseksi) sopivat kyllä gymin omistajille. Onhan tärkeätä taata asiakkaiden riitäminen.

Voit kokeilla montako perätöntä vaitettä löydät siitä ravintoohjelmasta.

Niinkuin ennenkin tässä vähän apua:

Perättömiä väitöksiä: (takana tieteelinen tutkimus. Päinvastoin kuin väitöksessä rasvan vaarallisuudesta josta ei löydy mitää todisteita.)

• Tyydyttämätön rasva nostaa kolestrolia.
• Korkea kolestroli nostaa sydäninfarkti riskiä
• Runsas hedelmien ja vihannesten syönti vähentää riskiä saada eri sairauksia
• Paljon kuituja ravinnossa on hyväksi terveydelle
• Hiilihydraatti on tarpellista aivoille
• 50-60% energiasisältö joka tulee hiilihydraateista on hyvä.(Kun diabeettikko saa korkean sokeriarvon niin onha olemassa insuliinia)
• Tarvitaan paljon hiilihydraatteja että jaksaa treenata
• Jos et syö paljon hiilihydraatteja voit saada (ketoacidos), kohonneet rasvahapot vaikka verensokeri olisi normaali
• Glukos (verensoker) ei voi muuttua rasvaksi kehossa
• Fruktos (fhedelmäsokeri) muuttuu rasvaksi jaheikentää verisrvoja mutta meidän on hyvä syödä hedelmiä enemmän koska e ovat niin hyödyllisiä
• Kevyt- ja vähärasvaiset tuotteet parantavat mahdollisuuksia painonpudotukseen.


Good hunting.

terveisin


toi - 17.05.2009 - 20:19

on sun näkemys.


heh - 17.05.2009 - 20:26

ja kun Veijo syö hiilareita, alkaa Veijon haiman solut tuottaan sitä insuliinia Jollei syö, ei tuota juuri lainkaan insuliinia. Sama diabeetikoilla, 1-tyypin, perusinsuliini toimii "haimana"
Voi Veijo, kyllä sä jaksat! Riittääkö sun aika käydä vaahtoamassa jokaisella palstalla, miten väärässä ne on ravinnon suhteen ja VHH on ainoo oikee TIETEELLISESTI, mukamas, oikea. Fanaatikko sä oot ja himppasen hulluki


Rakettitieteilijä - 17.05.2009 - 20:27

Laitoit sitten TAAAAAS nää samat lauseet. Etkö osaa niitä vieläkään ja ittees varten laitat?


sivullinen - 17.05.2009 - 20:31

Perättömiä väitöksiä: (takana tieteelinen tutkimus. Päinvastoin kuin väitöksessä rasvan vaarallisuudesta josta ei löydy mitää todisteita.)

näitähän näkee patologit, kun tekevät ruumiinavauksia.
Harmi, ettei käärinliinoissa ole taskuja mihin voisit ottaa pari bratwurstia matkaevääksi.


Veijo hehehehehille - 17.05.2009 - 20:33

Missä minä olen väittänyt attä vhh on ainoa.
Väitän että lautasmallin hiilihydraatti=sokeri vähentäminen 60% jo 30-40% on terveellinen vaihtoehto tervelle ihmiselle.
Lautasmalli on periaattessa kuollut ja kuopattu.
Noin vuoden päästä huomaat sinäkin sen (äh, liian optimistinen ajatus)

että sillä lailla.


heh - 17.05.2009 - 21:20

lautasmallia olen ikäni syönyt ja vielä porskutan Eikä mun lautasmallissa kyllä 60% hiilareita löydy, sulla taitaa Veijo olla omat lautasmallit


Veijo - 17.05.2009 - 21:34

rakettiinsinööri heh

Minä ymmärrän että sinulla on oma lautasmalli.
Lentävälautasmalli polttoaineena hilareita.

terveisin


heheh - 17.05.2009 - 21:39

Mahtaa Veijoa harmittaa Mulla on tasan 15g hiilareita MUN lautasmallilla, jossa puolet on esim vihanneksia. Ne muutamat hiilarit tulee riisistä/perunasta/pastasta. Yllätyitkö??!! *kaikkia pöljiä sitä onkin liikenteessä*


Veijo - 17.05.2009 - 21:42

Saat viisi minuuttia aikaa kuvata mitä sinulla on lautasellasi ja kuinka paljon hiilihydraatteja on missäkin elintarvikkeessa.
Saat 15 minuuttia, unohdin että se olet sinä.

terveisin


voi - 17.05.2009 - 21:43

vittun Veijo.Mistä sä tiedät mitä kenenkin lautasella on ja minkä verran.
Sua ei voi kutsua ainakaan insinööriksi, korkeintaan rasvapatiksi jo tarvii poistaa.


esim. - 17.05.2009 - 21:50

hiilihydraatteja/100g

Parsakaali 2g
Tomaatti 1g
Kurkku 1g
Lehtisalaatti 1,3g
Valkokaali 1,1g
Paprika 5g
Herne, keitetty 6g
Porkkana 5g
Peruna kuorineen keitetty 16g
vaihtelevasti lautasella


Veijo - 17.05.2009 - 21:50

Kumpi on vaikeampaa lukea vai ymmärtää?
En sanonut tietäväni, siksi kysyn.

terveisin


heissan Veijo - 17.05.2009 - 22:07

Hiilihydraatiton ruokavalio saattaa auttaa painon pudotuksessa, mutta se voi myös edesauttaa muun muassa muistin huononemista, väittää tuore yhdysvaltalaistutkimus.

Tutkimuksessa huomattiin laihduttajien, jotka välttivät tärkkelyspitoisia ruokia, menestyvän huonommin älyllisissä testeissä verrattuna niihin laihduttajiin, jotka söivät myös vähän pastaa, leipää ja perunaa.

- Hiilihydraatit ovat niin tärkeitä energian lähteitä aivoille, että älyllinen suorituskyky saattaa laskea jo viikossa Atkins-tyylisen dieetin aloittamisen jälkeen, tutkijat totesivat.

Päätutkija, lääkäri Holly Taylor sanoi tutkimuksen todistavan, että ravinnolla on välitön vaikutus kognitiiviseen käyttäytymiseen. Suosituilla vähähiilihydraattisilla tai hiilihydraatittomilla dieeteillä on negatiivinen vaikutus ajatteluun ja älylliseen toimintakykyyn.

Kaikkein suosituin vähähiilihydraattinen dieetti on Atkins, jonka suosio oli huipussaan 2000-luvun alussa. Dieetti kieltää hiilihydraatit, eli sokerit, jauhot ja perunat, mutta sallii proteiinin ja rasvan. Myös jotkut hedelmät ja vihannekset ovat kiellettyjä.

Tuoreessa tutkimuksessa tutkittiin vähähiilihydraattisten dieettien vaikutusta aivojen toimintakykyyn parilta kymmeneltä 22-55-vuotiaalta naiselta. Vapaaehtoiset laitettiin joko vähähiilihydraattiselle tai vähäkaloriselle dieetille.

Jo viikon sisään tutkijat huomasivat kymmenellä vähähiilihydraattisen dieetin aloittaneella naisella heikkenemistä älyllisissä testeissä verrattaessa toiseen ryhmään. Testeissä tutkittiin muun muassa tarkkaavaisuutta, lähi- ja pitkäaikaismuistia, visuaalista tarkkaavaisuutta ja avaruudellista hahmottamiskykyä. Näläntunteessa ei ollut eroja testiryhmien välillä.

Tutkijat uskovat vaikutuksen johtuvat siitä, että vähähiilihydraattinen dieetti vähentää glukoosin, eli veren sokerin määrää elimistössä. Vähähiilihydraattinen dieetti tarkoittaa siis, että aivot saavat vähemmän polttoainetta, mikä voi olla vahingollista oppimiselle, muistille ja ajattelulle.

Vaikka tutkimus kesti vain kolme viikkoa, tutkijat uskovat sen todistavan, että laihduttaminen saattaa vaikuttaa painon tippumisen ohella myös muihin merkittäviin kehon toimintoihin.

Aiheesta uutisoi Daily Mail 12.12.2008 ”Women who cut out carbohydrates could lose their memory”.


Veijo - 17.05.2009 - 22:24

"hiilihydraatteja/100g

Parsakaali 2g (26%)
Tomaatti 1g (70%)
Kurkku 1g (59%)
Lehtisalaatti 1,3g (37%)
Valkokaali 1,1g (22%)
Paprika 5g (70%)
Herne, keitetty 6g (60%)
Porkkana 5g (82%)
Peruna kuorineen keitetty 16g (86%)
vaihtelevasti lautasella "

Olemmeko yhtämieltä että 1% =1/100. Siinä tapauksessa esim tomaatti 100gr sisältää 70gr liukenevia hiilihydraatteja.

Olit oikeassa. Ei lautasellasi ole 60% hiilihydraatteja. Siinä on ehkä enemmän. Vaihtelevasti lautasella.

Seuraavana voisit ottaa edes selvää mitä lautasmallilla tarkoitetaan kou olet niin nopea "keskustelemaan" siitä.

terveisin


Veijo - 17.05.2009 - 22:31

"Hiilihydraatiton ruokavalio saattaa auttaa painon pudotuksessa, mutta se voi myös edesauttaa muun muassa muistin huononemista, väittää tuore yhdysvaltalaistutkimus.

Tutkimuksessa huomattiin laihduttajien, jotka välttivät tärkkelyspitoisia ruokia, menestyvän huonommin älyllisissä testeissä verrattuna niihin laihduttajiin"

Etsipä itse kerran miksi tutkimus ei pidä paikkaansa.
Vertaa perättömiin väitöksiin siitä hiilihydraatit ovat tarpeellisia aivoille. Vanhaa tietoa johon kyseinen tutkimus todennäköisesti nojaa. Kuten olen sanonut aikaisemmin tutkimuksia löytyy kaiken laatuisia. Ne eivät kuitenkaan selviä tunnustettujen tukimusten joukkoon. Esim. suomalaiset Pohjois Katjala tutkimus ja vastaavasta aiheesta jossakin mielisairaalassa tehty tutkimus.

terveisin


Veijo - 17.05.2009 - 22:43

Vähän lissää vielä kyseisestä tutkimuksesta.
Jos et löydä parempaa lääketieteelistä julkaisua kuin Daily Mail (tavallinen sanomalehti)niin asia on silloin myös niin että kyseistä tutkimusraporttia ei koskaan ole edes tarkistettu asiantuntevalta taholta. Siihen saakka se pysyy vain tutkijan johtopäätöksinä.
Virhe joka tapahtui tietääkseni myös PohjoisKarjala tutkimuksessa. Tulos esitettiin oikein mutta johtopäätökset meni pieleen.

terveisin


Veijo - 17.05.2009 - 23:04

Vaivauduin katselemaan vähän mielipiteitä kyseisestä tutkimuksesta.

19 naista viikon pikstutkimuksessa. Tuskin kovin tieteellistä. Joku minua viisaampi totesi että ravinnon vaikutukset voidaan mitata vasta noin kuuden viikon päästä.

Tutkimuksessa koetettin sotkea Atkins suohon. Sekin on vanhaa tietoa. Atkins on tänä täivänä hyväksi todettu dieettiksi.

Täytyy kysyä kuten usein tieteisraporttien yhteydessä. Kuka tilasi ja maksoi tutkimuksen?

terveisin


en tiedä - 17.05.2009 - 23:27

onko muunlaisia hiilareita kun verensokeria nostavia mutta esim vihannekset EIVÄT nosta verensokeria joten niitä saa esim diabeetikko syödä vapaasti. Keskikokoinen peruna sisältää verensokeria nostavia hiilareita 10g jne. Nämä perusjutut täytyy diabeetikon osata koska siinä suhteessa minkä verran syöpi hiilareita pistetään tietty määrä inskaa Et enpä tiedä minkä maan hiilareista yks vastaaja luetteli mutta ei ainakaan diabeetikon (ja muidenkin siis) verensokeria nostavista hiilareista ollut puhe....


esimerkkejä hh - 17.05.2009 - 23:33

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2148

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2148

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2148
JNE. Kyllähän näitä riittää. Jos syön 1 dl riisiä, siinä on 10g hiilareita noin ja se on 25% mun lautasmallista. Jos söis yli 60% hiilaripitoista ruokaa niin sehän on yli puolet lautasesta.


Veijo - 17.05.2009 - 23:38

"onko muunlaisia hiilareita kun verensokeria nostavia mutta esim vihannekset EIVÄT nosta verensokeria joten niitä saa esim diabeetikko syödä vapaasti."

OOtas mä poltan tupakan, hmuuten palaa päre vaikka tiedän että olet oikella asialla mielestäsi.

Lue tämä sillä aikaa jos et ole löytänyt "saat syödä, et saa syödä" listaani aikaisemmin.

Oletko 1 va 2 diabeetikko?

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=my_lowcarb_dietary_programe_in

terveisin


koska - 17.05.2009 - 23:44

Veijo et tiedä 1-tyypin diabeteksesta yhtään mitään, niin älä viitsi tuota omaasi tuputtaa. Insuliinihoitosessa D1 on hiukan erilaiset hoitosuositukset kun sun on. Vai väitätkö vielä että hyvin tulee toimeen ilmankin insuliinia??
Tule keskustelemaan D1 kun olet perehtynyt sen hoitoon.
PS: Tupakka tapaa


Veijo - 17.05.2009 - 23:44

"JNE. Kyllähän näitä riittää. Jos syön 1 dl riisiä, siinä on 10g hiilareita noin ja se on 25% mun lautasmallista. Jos söis yli 60% hiilaripitoista"

Jos et halua ymmärtää niin anna olla. Jokainen syö mitä lautsellensa laittaa.

terveisin


Veijo - 17.05.2009 - 23:48

"väitätkö vielä että hyvin tulee toimeen ilmankin insuliinia??
Tule keskustelemaan D1 kun olet perehtynyt sen hoitoon"

Jos olet kysymyksen tai paremmin väittämän sittäjä joka kirjoitti että diabeetikko voi vapaasti syödä jonkun sortin hh niin lopetetaan tähän.

terveisin


heh - 18.05.2009 - 08:16

Jollet Veijo huomannut eilen, niin lopetin jo aikaa sitten. Ja todellakin, parempi ettet avaa suutasi ollenkaan liittyen D1 hoitamiseen. Et selvästikään tiedä mitään. Vaikka näköjään säälittävästi yrität kyllä. Perehdy siihen ensin ja puhu sitten vasta Ihan vinkiksi.


D1 - 18.05.2009 - 08:24

voi syödä vapaasti ainoastaan kasviksia. Koska niissä hh määrä on niin pieni, ettei hiilareista edes puhuta. Paitsi palkokasvit ovat poikkeus ja peruna. Mutten saa syödä kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia, valkokaalia, punakaalia, porkkanaa ym AIVAN vapaasti. Turha tulla väittään että niissä olisi hh! Lihakunnan tuotteita taas, vaikka ovat hiilarittomia, ei saa syödä vapaasti, esim rasvaisuuden vuoksi. Leipäkunnan, hedelmien ja maitokunnan tuotteita syödään sitten tasaisesti päivän aikana, lautasmallin mukaisesti.
En tiedä mitä tuo Veijo keuhkoaa mutta kamalaa luettavaa, eikä lainkaan diabeetiklolle sopivaa ruokaa....


Veijo - 18.05.2009 - 09:09

D1

"voi syödä vapaasti ainoastaan kasviksia. Koska niissä hh määrä on niin pieni, ettei hiilareista edes puhuta."

Puuta heinää. Niissä on runsaasti hh.
Se että minä syön aika runsaasti niitä ja selviän ilman lääkitystä johtuu siitä että ne ovat ns: hitaita hiilihydraatteja (kutsutaan kai Suomessa hyviksi). Edellytys on se että teen niille seuraksi sopivan kastikkeen esim. kunnon majoneesista ja jugurtista.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=300&lang=fi

terveisin


D1 - 18.05.2009 - 09:34

Opettele Veijo asiat ennenkun väität mitään. Jollei niissä ollut hiilareita yli 30v sitten niin ei ole nytkään. Ei se miksikään ole muuttunut! Tässä asiassa OLET VÄÄRÄSSÄ!!
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=93
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=2144

Voit Veijo käydä lukemassa tuolta lisää tietoa hiilareista, ateriasuosituksista diabeetikoille jne. Ihan hyvä sivusto kaikenkaikkiaan.


D1.selle - 18.05.2009 - 09:41

http://www.anttiheikkila.com/


Intäppä nyt


Veijolle - 18.05.2009 - 10:08

Sullahan on myös todettavissa toi älyllisen toimintakyvyn heikkeneminen.

Päätutkija, lääkäri Holly Taylor sanoi tutkimuksen todistavan, että ravinnolla on välitön vaikutus kognitiiviseen käyttäytymiseen. Suosituilla vähähiilihydraattisilla tai hiilihydraatittomilla dieeteillä on negatiivinen vaikutus ajatteluun ja älylliseen toimintakykyyn.


Veijo - 18.05.2009 - 10:12

"Päätutkija, lääkäri Holly Taylor sanoi tutkimuksen todistavan"

Jollakin sivulla joku oli onnistunut löytämään "tutkimuksen" joka todistaa että sokeritauti paranee "Coca Cola Lightilla".

Sukulainen??

terveisin


=) - 18.05.2009 - 10:17

Joo ja sellainenkin tutkimus on tehty, missä on tultu tulokseen, että miesten pierut haisee pahemmilta kuin naisten pierut... Oikeesti!


Hih - 18.05.2009 - 12:52

sorry Veijo kun on tuota muutakin elämää ja sinne ponnahdan just takaisin mutta haluan kysyä mitä tekemistä tuolla linkillä on http://www.anttiheikkila.com/
onko vai eikö ole hiilareita kasviksissa?? Tarviiko D1 insua vai ei?? En ehdi lukemaan noita siv8uja; sen verran luin, että NYT MÄ YMMÄRRÄN mistä sä oot ominut tuon hyökkäävään asenteesi
Intän edelleen, ettet tiedä MITÄÄN D1 hoidosta, ravinnosta, insuista jne. Vastauksesi mun edelliseen osoitti sen, jälleen kerran Pysy vaan siellä VHH, älä sekaannu sairauksiin, josta et tiedä edes perusjuttuja!!
Häivynpä taas. Katsotaan mitä seuraavaksi linkität


Veijo - 18.05.2009 - 13:11

"Intän edelleen, ettet tiedä MITÄÄN D1 hoidosta, ravinnosta, insuista jne. Vastauksesi mun edelliseen osoitti sen, jälleen kerran Pysy vaan siellä VHH, älä sekaannu sairauksiin, josta et tiedä edes perusjuttuja!!"

Sama vastaus kaikki tietävälle hihittäjälle.

Vhh ravinnon vaikutuksesta D1 tiedän varmasti enemmän kuin sinä.
Lopusta minun täytyy luottaa niihin jotka tietävät ja sinun nimesi ei näytä olevan listalla.

terveisin


Veijokka - 18.05.2009 - 15:27

Mistäs tiiät mikä hih:n nimi on? Onks sulla kristallipallo? Vai korteistako katsoit? Niistä samoista, mistä sun kaikki tieto tulee???


hih - 18.05.2009 - 16:09

Oletpa sinä Veijo ovela ET VASTAA MUN KYSYMYKSEEN koska et voi myöntää, ettet tiedä Ei ollutkaan nyt kyse pelkästään MIKÄ RAVINTO vaan MISSÄ HIILAREITA, MISSÄ EI Ähäkutti. En viitsi enään vaivautua sinun takiasi. Sain mitä hain, eli ettet tiedä Hyvää loppuelämää sulle


Veijo - 18.05.2009 - 16:17

Hihihiioii

Kaadappas vettä korvaasi. VBeikkaisin että se vuotaa läpi toiselta puolelta.

Täysin idiootimaiset kysymykset eivät kaipaa vastausta.
Se mitä sinä luulet on jotain poikeuksellista tietoa tai osaamista on jokapäiväistä touhua 6 vuotiaille.

terveisin


heh - 18.05.2009 - 16:26

Veijo , et osaa luovuttaa mutta oikeesti, nyt on sen aika Seuraavasta oli kyse:

"voi syödä vapaasti ainoastaan kasviksia. Koska niissä hh määrä on niin pieni, ettei hiilareista edes puhuta."

Puuta heinää. Niissä on runsaasti hh.

Näin kirjoitit vastauksesi, joka on väärin. Ja edelleenkään et ole osoittanut, että kasviksissa olisi hiilareita. Etkä voikaan osoittaa. Mutta sun pitää jatkaa lapsellista inttämistäsi, ja yrittää säälittävästi napauttaa jotain mukakaikkitietävää Yksin saat jatkaa. Menen nyt syömään tomaattia, sekun ei nosta verensokeria eikä lihota, sanot sä mitä tahansa


Veijo - 18.05.2009 - 16:47

Heh hihhuuli. Minkä asteen tyhmyys vaivaa?

Tässä on sama vastaus minkä löydät ylempää.
Pyydä jotakin lukutaitoista lukemaan mitä suluissa lukee. Tiedoksi sinulle jästipäälle että % tässä tapauksessa on sama kuin grammaa/100gr.

"hiilihydraatteja/100g

Parsakaali 2g (26%)
Tomaatti 1g (70%)
Kurkku 1g (59%)
Lehtisalaatti 1,3g (37%)
Valkokaali 1,1g (22%)
Paprika 5g (70%)
Herne, keitetty 6g (60%)
Porkkana 5g (82%)
Peruna kuorineen keitetty 16g (86%)

terveisin


Hihuulihei - 18.05.2009 - 16:50

Tässä vähä lisää sitä mitä minä en löydä ja sinä et tiedä:

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

terveisin


Veijo - 18.05.2009 - 16:53

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=s&lang=fi

terveisin


Veijo - 18.05.2009 - 17:06

Hihuulin vastauksesta/väitöksestä voi päätellä juuri sen että nämä räyhääjät täällä ovat täysin kykenemättömiä ymmärtämään asioita jos ei ole kuvia tai keppikirjaimia.
Kuten heehhuulokin joka hyppää joka keskusteluun on itse nyt todistanut ettei hän edes tiedä mistä on kyse.
Muita nimimerkkejä mainitsematta. Oman tyhmyyden todistaminen käy heiltäkin yhtä näppärästi. Ainoat jotka eivät sitä huomaa ovat he itse.
Kiitos hyvistä nauruista.

terveisin


voi - 18.05.2009 - 18:02

haukotus. Pata kattilaa soimaa vai miten se meni Jep, dodii, siinä tulikin kaikki


Veijo - 18.05.2009 - 19:05

"haukotus. Pata kattilaa soimaa vai miten se meni Jep, dodii, siinä tulikin kaikki"

Kyllä minä ymmärrän. Et kai vain ylirasittanut sitä vähää mitä sinulla on korvien välissä.

Vaikutta että et ymmärtänyt kysymystä etkä vastausta, mutta en minä sitä odottanutkaan.

terveisin





voihan - 18.05.2009 - 19:34

veijo

 

VASTAA VIESTIIN

Lähettäjän nimi:

Viesti:

  


| Etusivu | Vanhemmille | Lapsille | Koti & ruoka | E-kortit | Info | Palaute|